Děravé pražské metro: Zavřené jsou tři stanice, chystá se uzavírka dalších dvou

Obrázek
Výluka metra ve stanici Českomoravská - ilustrační foto
Výluka metra ve stanici Českomoravská - ilustrační foto
Česko

Tři stanice pražského metra jsou momentálně mimo provoz. Kvůli modernizaci se chystá uzavření dalších dvou. Pro řadu obyvatel a návštěvníků hlavního města to znamená komplikace.

🚩 Proč je to důležité: Pražské metro prochází postupnou modernizací. U každé stanice trvá přestavba téměř rok. Cestující pak musí hledat náhradní trasy, které ale nemusejí být tak rychlé. 

➡️ Co se stalo: Ještě než byla ukončena částečná uzavírka metra Radlická (linka B), kterým vlaky v jednom směru deset měsíců jenom projížděly, vyřadila parta mladíků odhozeným nedopalkem na týdny z provozu stanici Staroměstská (linka A). Ta je hlavně během vrcholící turistické sezony klíčovou stanicí v centru města.

Není to ale jediná uzavřené stanice. Pokračuje uzavírka Českomoravské (linka B), která se modernizuje, hotovo by mělo být do konce roku. Veřejnost nemůže využívat ani stanici Pankrác (linka C), ve které se navíc buduje přestup na novou linku D. Předpokládaný termín dokončení je v prvním lednovém týdnu.

Českomoravská je stanicí v blízkostí O2 Arény a chybí tak hlavně během velkých kulturních akcí. Pankrác je zase důležitý uzel pro obyvatele tamního sídliště a pracovníky v kancelářské čtvrti. 

Sotva se tyto stanice otevřou, zavřou se jiné. Stanice Hradčanská (linka A), která je důležitým dopravním uzlem, se měla začít opravovat už na konci letošního roku, následně se mluvilo o lednovém termínu. Nyní to vypadá, že se na deset měsíců uzavře až během jara.

Během prvního čtvrtletí se má taktéž na 10 měsíců uzavřít i stanice Flora (linka A). Půjde tak o dvě stanice na jedné lince metra. 

🔎 Kontext: Základem revitalizace stanic je zpravidla výměna starých sovětských eskalátorů na modernější typ. Právě to bývá časově nejnáročnější a také nejnákladnější částí uzavírek. Řeší se rovněž sanace a ochrana proti průsakům vody.

Náklady na rekonstrukci jedné stanice se pohybují kolem miliardy korun. U Českomoravské jde o 930 milionů, u Hradčanské má jít o 1,1 miliardy a u stanice Flora o 1,3 miliardy (vše bez DPH).

V létě dochází i ke krátkodobým výlukám metra, například kvůli výměnám pražců. Ty probíhají zpravidla během víkendů. 
 

Šetřete svůj čas. Odebírejte naše ranní a večerní newslettery. Zdarma.

Více z Publika

Šetřete svůj čas.
Odebírejte náš newsletter.
© Publico 2025

Vyhledávejte na Publiku