RECENZE: Snímek Černý telefon 2 sází na vizuální sílu a brutálnější pojetí

Maskovaný vrah Chmaták neřekl své poslední slovo a ani smrt ho nedokázala zastavit. Pokračování hororového hitu Černý telefon je v kině.
🎬 Proč na to jít: Černý telefon 2 se nebojí být brutálnější a přímočařejší než jeho předchůdce. A díky vizuálním nápadům a režii je zábava u toho být.
➡️ O čem to je: Třináctiletý Finn (Mason Thames) jako jediný unikl sériovému vrahovi přezdívanému Chmaták (Ethan Hawke). A dokázal ho zabít díky tajemnému černému telefonu, kterým komunikoval s jeho oběťmi. O několik let později ale Finnova mladší sestra Gwen (Madeleine McGraw) začíná trpět děsivými sny o zmizelých chlapcích z tábora Alpine Lake a sourozenci se vydají do tábora pátrat po pravdě. A zjišťují, že Chmaták možná nikdy skutečně nezmizel.
👀 Jak to vidí Publico: Režisér Scott Derrickson se opět vrátil k žánru hororu a oproti předchozímu dílu, který vycházel z povídky syna Stephena Kinga, i s autorským scénářem. Už od začátku dokáže diváka zaháčkovat sérií snových a nadpřirozených výjevů, aby byla radost postupně odkrývat všechna vodítka.
Bohužel po určité chvíli, kdy všechny karty vyloží na stůl, začne být celá mysteriózní zápletka průměrná a předvídatelná. Dialogy jen slepě vysvětlují a na poslech jsou poměrně nezáživné. A skoro by to Derrickson prohrál, kdyby neměl v ruce své režijní řemeslo.
Jeho vedení herců je skvělé a i vedlejší postavy – navzdory slabšímu vykreslení – dokážou utkvět v paměti. Vizuálně je pak tvůrce v nejlepší možné formě. Kamera je po celou dobu dynamická a ve snových pasážích využívá filtry imitující filmové zrno. Série rychlých střihů pak připomíná kriminální dokumenty a to vše podporuje děsivě přesný zvukový design.
Bohužel ani režie a zápal nemohou zakrýt fakt, že přes všechnu snahu zde není co vyprávět. Druhá půlka filmu už veškerou mysterióznost nahrazuje akční „vyvražďovačkou“ a na úplný závěr vykrádá hororové klenoty – Noční můru v Elm Street nebo Halloween.
🔨 Verdikt: Pokračování Černého telefonu nemůže vyčnívat scénářem ani originalitou. Derrickson to ale dokáže zachránit vizuálními nápady a energickou režií, která po celou dobu stopáže baví a fanouškům hororů udělá zajisté radost.