Čistka po nezdařené digitalizaci. Kulhánek se zbavil většiny lidí, kteří ji chystali

Audit digitalizace stavebního řízení odhalil 32 klíčových problémů. Ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek (STAN) v květnu řekl, že kvůli tomu nevylučuje personální dopady. Jak nyní zjistilo Publico, lidé, kteří se na digitalizaci podíleli, už na resortu většinou nepracují, nebo byli přeřazeni.
🚩 Proč je to důležité: Digitalizace stavebního řízení byla klíčovým úkolem ministerstva pro místní rozvoj. Kvůli problémům, které spuštění provázely, premiér z vlády odvolal Ivana Bartoše a Piráti poté koalici opustili.
➡️ Co se stalo: Podle závěru auditu byly nedostatky v zadání zakázky, personálním obsazení i zpracování projektu. Ministr Kulhánek poté řekl, že zásadní manažerská pochybení jsou jednoznačná.
„Co se týče role jednotlivých pracovníků, tak státní tajemnice v následujících týdnech budou probírat v rámci klíčových zjištění auditu. Bude záležet, jestli tu ti lidé dosud pracují, nebo ne,“ řekl tehdy Kulhánek s tím, že dopady nechce předjímat.
Server Publico se resortu zeptal, zda došlo k nějakým pochybením ze strany zaměstnanců a jaké resort vyvodil důsledky. Podle mluvčího ministerstva Romana Chrenčíka mezi zjištění auditu patří i ta dotýkající se přímo nebo nepřímo personální oblasti a manažerských kompetencí zaměstnanců resortu.
„Resort na tato zjištění reagoval a přijal adekvátní opatření s cílem situaci stabilizovat. Opatření jsme přijali jak z pohledu systémového, tak z pohledu dopadu na konkrétní osoby,“ uvedl Chrenčík.
📢 Co kdo řekl:
Roman Chrenčík, mluvčí resortu pro místní rozvoj, pro Publico: „Žádný vedoucí zaměstnanec, který tuto pozici zastával v době, která je v auditu zkoumána, už svoji pozici nadále nezastává. Také platí, že podstatná část z kolegů (zhruba dvě třetiny), kteří se na digitalizaci stavebního řízení podíleli v dotčeném období, na ministerstvu už nepracuje, nebo jsou zařazeni v jiných útvarech.“
🔎 Kontext: Vláda po odvolání ministra Ivana Bartoše rozhodla, že v dalším vývoji systému nebude pokračovat a vypsala novou zakázku. Nyní funguje tzv. bypass, kdy úředníci mohou po přechodnou dobu využívat starý i nový systém, které jsou částečně propojené. Kompletní a otestovaný nový systém digitalizace stavebního řízení by měl být hotový do roku 2028.
👀 Co sledovat dál: Ministerstvo pro místní rozvoj nevyloučilo kvůli digitalizaci ani další personální opatření.