Ostrý, ale uznávaný. Kdo je muž, který stojí za zeleno-oranžovou kampaní Spolu

Obrázek
Nová kampaň koalice Spolu
Nová kampaň koalice Spolu
26.3.2025 - 12:02 Politika

Zelená a oranžová barva spojená s kampaní ODS? Pro mnoho lidí nepředstavitelné. Ne tak pro grafického designéra Pavla Fuksu. Renomovaný expert stojí za podobou nové předvolební kampaně koalice Spolu. Její styl sice veřejnost překvapil a vzbudil rozporuplné reakce, za Fuksu ale mluví zkušenosti i světové uznání.

🚩 Proč je to důležité: Koalice Spolu věří, že se jí podaří změnit zatím nepříznivé výsledky průzkumů veřejného mínění. Kvalitní kampaň bude klíčová a může zamíchat volebními výsledky.

👨 Profil: „Vizuálně jeho styl kombinuje jasné barvy, geometrické tvary a minimalismus s nádechem českého černého humoru,“ napsal o práci českého grafického designéra a ilustrátora Pavla Fuksy magazín Branding in Asia v roce 2020.

Fuksa má velmi široké portfolio. Pracoval pro globální giganty, jako jsou Microsoft, Google, Twitter, Facebook, Mercedes nebo Nike.

Cizí mu nejsou ani politické projekty na světové úrovni. V minulosti například dělal kampaň na YouTube pro Baracka Obamu, který se dvakrát stal prezidentem USA. Své zkušenosti se teď Fuksa snaží zúročit při kampani koalice Spolu, kterou tvoří ODS, KDU-ČSL a TOP 09.

Jeho přístup byl podle dohledatelných informací vždy novátorský. Možná i proto se k českému reklamnímu prostředí stavěl nekompromisně: „Naše reklama je polovičatá a nemá koule. Když se věci napíšou, jsou zajímavé, ale v procesu výroby se vykastrují a vznikne z toho průměrná, nemastná polívka, která neurazí, ani nenadchne,“ řekl v roce 2016 v rozhovoru pro iDnes.cz.

Jeho svébytný přístup každopádně sklízí ve světě uznání. V roce 2014 ho magazín Computer Arts zařadil mezi 30 nejlepších grafických designérů planety. Dostal se také do výběru 200 nejlepších ilustrátorů světa podle Lürzer's Archive. Dokonce třikrát - v letech 2014, 2016 a 2018. Kromě Prahy působil také v Dubaji, Finsku, Kataru nebo Egyptě.

🗣️ Co kdo říká:

Jakub Horák, politický marketér pro Novinky.cz: „Stávající voliči Spolu s tím problém mít nebudou. Ti, co se tak neúčastní debat na sociálních sítích, ano. Ale pokud bude všude Petr Fiala, tak to bude srozumitelné.“ 

Zdeněk Hřib, předseda Pirátů: „Je zjevné, že se snaží distancovat od symbolů, které dříve sami podporovali, jako byly červené čepice, a teď se najednou staví do role jejich odpůrců. Tento obrat působí jako účelový pokus zamaskovat vlastní podíl na šíření populismu, který v minulosti pomáhala normalizovat.“

Petr Hladík, ministr životního prostředí (KDU-ČSL): „Mně se to hrozně líbí, je to super. Zelená tam je, takže jako ministr životního prostředí jsem šťastný.“

Šetřete svůj čas. Odebírejte naše ranní a večerní newslettery. Zdarma.

Více z Publika

© Publico 2025

Vyhledávejte na Publiku