BYD
Čínské automobilky v Evropě enormně rostou. V Česku už je 19 čínských značek

Evropský trh s auty se postupně proměňuje. Výrobci z Číny si ukrajují stále větší díl a řada zavedených značek má co dělat, aby jim dokázala čelit. Invaze je znát i v Česku, kde už lze koupit čínská auta pod devatenácti různými značkami. Čínský původ mají ale i vozy západních značek.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je klíčový pro evropskou a obzvláště českou ekonomiku. Jedním z největších rizik pro jeho budoucnost je právě nástup čínských výrobců.
Jít do hloubky (4 min čtení)Západní automobilky přicházejí o čínský trh. Úspěšně je nahrazují místní výrobci

Čínský trh s auty je s náskokem největší na světě. Dříve mu jasně dominovaly západní značky, jejich pozice je ale pryč. Nyní mají jen třetinový podíl a do konce dekády půjde o méně než čtvrtinu.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je páteří české ekonomiky, pád evropských značek na čínském trhu nevěstí nic dobrého.
Jít do hloubky (4 min čtení)Neprodávejte auta pod cenou, žádá Čína své výrobce. Největší zlevnil o třetinu

Šéfové největších čínských výrobců elektromobilů museli tento týden na kobereček. Vedení země zpozornělo poté, co cenová válka mezi automobilkami dále zesílila.
🚩 Proč je to důležité: Evropa se obává sílících čínských automobilek, ty se ale mohou zničit samy na svém domácím trhu. Prodávají za ceny, které jim nepokrývají ani náklady.
Jít do hloubky (3 min čtení)