Sugar Denny místo billboardů. Piráti vsadili na influencery, Spolu zaspalo
Pirátská kampaň potvrdila, že politická komunikace se přesouvá z tiskových sálů na sociální sítě. Strana vsadila na takzvaný politainment – propojení politiky a zábavy, které dokáže oslovit i mladé voliče. Naopak koalice Spolu podle expertů tento trend fatálně podcenila.
🚩 Proč je to důležité: Piráti ve volbách předvedli kampaň, která se podle odborníků zapíše do učebnic politického marketingu.
Jít do hloubky (4 min čtení)Problém pro české politiky. Facebook i Instagram jim zakáže reklamu
Americká firma Meta, která vlastní a provozuje sociální sítě Facebook a Instagram nebo komunikační platformu WhatsApp, přestane od letošního října povolat v zemích Evropské unie politickou reklamu.
🚩 Proč je to důležité: Omezení reklamy na sociálních sítích je pro politiky problém. Právě přes Facebook nebo Instagram se masově snaží oslovovat voliče.
Jít do hloubky (4 min čtení)Jejich „produktem“ je polovina lidstva. Meta vydělala za čtvrtletí 400 miliard korun
Společnost Meta – provozovatel Facebooku, Instagramu nebo WhatsAppu – vydělala jen za poslední čtvrtletí 18,3 miliardy dolarů (zhruba 400 miliard korun) čistého. O třetinu více než za stejné období loňského roku.
🚩 Proč je to důležité: Alespoň občas použije Facebook, Instagram, WhatsApp nebo Messenger velká část obyvatel planety. Právě oni jsou „produktem“, který firma prodává inzerentům.
Jít do hloubky (3 min čtení)