Meta
Umělá inteligence na Facebooku flirtuje s dětmi a seniory tahá na rande

Společnost Meta má problém. Zásady pro její umělou inteligenci umožňují dávat nesmyslné zdravotní rady, vést laškovné rozhovory s dětmi i tahat za nos ty nejstarší.
🚩 Proč je to důležité: Služby jako Facebook nebo WhatsApp využívají miliony Čechů včetně dětí. Na ně míří umělá inteligence, která má za úkol „nebýt nudná“.
Jít do hloubky (4 min čtení)Problém pro české politiky. Facebook i Instagram jim zakáže reklamu

Americká firma Meta, která vlastní a provozuje sociální sítě Facebook a Instagram nebo komunikační platformu WhatsApp, přestane od letošního října povolat v zemích Evropské unie politickou reklamu.
🚩 Proč je to důležité: Omezení reklamy na sociálních sítích je pro politiky problém. Právě přes Facebook nebo Instagram se masově snaží oslovovat voliče.
Jít do hloubky (4 min čtení)Jejich „produktem“ je polovina lidstva. Meta vydělala za čtvrtletí 400 miliard korun

Společnost Meta – provozovatel Facebooku, Instagramu nebo WhatsAppu – vydělala jen za poslední čtvrtletí 18,3 miliardy dolarů (zhruba 400 miliard korun) čistého. O třetinu více než za stejné období loňského roku.
🚩 Proč je to důležité: Alespoň občas použije Facebook, Instagram, WhatsApp nebo Messenger velká část obyvatel planety. Právě oni jsou „produktem“, který firma prodává inzerentům.
Jít do hloubky (3 min čtení)Meta vs. Brusel. Rozhodnutí Komise může přinést víc reklam, které nelze přeskočit

Společnost Meta Platforms, která vlastní Facebook, WhatsApp i Instagram, čelí tlaku kvůli modelu předplatného bez reklam. Podle Evropské komise (EK) nevyhovuje pravidlům Digital Markets Act. Firma tak hrozí, že bude muset zavést změny, které mohou „výrazně zhoršit uživatelský zážitek Evropanů“.
🚩 Proč je to důležité: Výsledek sporu mezi Metou a EK může ovlivnit nejen příjmy firmy, ale i způsob, jakým budou v Evropě fungovat sociální sítě a cílená reklama. Meta již naznačila, že by se na jejích sítích mohlo objevit více nepřeskočitelných reklam.
Jít do hloubky (3 min čtení)