Konzervativní škodovky? Podívejte, jak radikální design automobilka chystá

Obrázek
Škoda Vision O
Škoda Vision O
Business

Škoda Auto představila designový koncept Vision O, ten má ukazovat, jak by měla vypadat novodobá Octavia. Směr nové vize elektromobilu je poněkud šokující.

🚩 Proč je to důležité: Kombík Octavia je základem současného úspěchu Škody Auto, je to dlouhodobě nejprodávanější vůz značky a v podstatě i synonymum pro rodinný vůz ve velké části Evropy.

➡️ Co se stalo: Mladoboleslavská automobilka představila v pondělí v rámci autosalonu v Mnichově koncept Vision O. Ten zásadně mění přístup automobilky k designu. 

Škoda vyrostla na evropskou trojku díky konzervativnímu designu. Vozy vypadaly dobře a rozhodně nevystupovaly z davu. Zjevná byla snaha nevyvolávat žádné velké emoce. To se alespoň podle vzhledu konceptu Vision O mění. Design je odvážný a jde svou vlastní cestou.

Zejména příď nemá ve stávající automobilové produkci obdoby. Zatímco dosud byly dominantními prvky hlavně světlomety a maska chladiče, nově je to „nárazník“.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Jde jen o koncept, produkční verze bude nejspíše o dost usedlejší. Také nejde o pátou generaci Octavie ale o vizi elektrického kombi, které by mělo být alternativou právě k octáviím se spalovacím motorem. Proti klasické Octavii je patrná vyšší výška a to kvůli baterii uložené v platformě. 

Šéf Škody Klaus Zellmer při premiéře uvedl, že základem konceptu byli zákaznici a kolem jejich požadavků se vůz stavěl. Jejich přání jsou znát hlavně v interiéru. Zapomeňte na přístrojový štít za volantem. Vše důležité je v dlouhém displeji přímo pod čelním sklem. Uprostřed je pak obří vertikální displej. Až na pár tlačítek se vše řeší právě přes něj.

V Mnichově Škoda o víkendu představila i koncept malého elektromobilu Epiq. Tento vůz zhruba velikosti zvýšené Škody Fabia už by měl z velké části odpovídat sériové verzi. Výroba má začít příští rok.

🔎 Kontext: Koncept odkazuje spíše na vrcholovou a tedy i nejdražší verzi, která bude mít ty nejlepší a nejdražší matrixové světlomety i řadu designových prvků, které budou za příplatek. Základní verze produkčního vozu budou s jistotou obyčejnější.

Za pozornost stojí i černá barva lakování střechy a předních sloupků, což je prvek, který je výrobně nákladný. Nedá se proto očekávat, že by byl standardem.

Zajímavým prvkem exteriéru, který má nejspíše jen sbírat reakce veřejnosti, je silný B sloupek v zadním dveřích v barvě karosérie. Zadní pasažéři, z principu hlavně děti, by neměly mít pocit, že jsou v kobce. 

Drobnou zajímavostí je, že vůz má deštníky ve všech čtyřech dveřích a vnitřní osvětlení se mění podle denní doby.

Ze zveřejněných fotografií je také patrné jen to, jak vypadá denní svícení. Vůz může mít v noci s plným osvětlením výrazně odlišnější vzhled. 

Šetřete svůj čas. Odebírejte naše ranní a večerní newslettery. Zdarma.

Více z Publica

Šetřete svůj čas.
Odebírejte náš newsletter.
© Publico 2025

Vyhledávejte na Publiku