Konzervativní škodovky? Podívejte, jak radikální design automobilka chystá

Škoda Auto představila designový koncept Vision O, ten má ukazovat, jak by měla vypadat novodobá Octavia. Směr nové vize elektromobilu je poněkud šokující.
🚩 Proč je to důležité: Kombík Octavia je základem současného úspěchu Škody Auto, je to dlouhodobě nejprodávanější vůz značky a v podstatě i synonymum pro rodinný vůz ve velké části Evropy.
➡️ Co se stalo: Mladoboleslavská automobilka představila v pondělí v rámci autosalonu v Mnichově koncept Vision O. Ten zásadně mění přístup automobilky k designu.
Škoda vyrostla na evropskou trojku díky konzervativnímu designu. Vozy vypadaly dobře a rozhodně nevystupovaly z davu. Zjevná byla snaha nevyvolávat žádné velké emoce. To se alespoň podle vzhledu konceptu Vision O mění. Design je odvážný a jde svou vlastní cestou.
Zejména příď nemá ve stávající automobilové produkci obdoby. Zatímco dosud byly dominantními prvky hlavně světlomety a maska chladiče, nově je to „nárazník“.
Jde jen o koncept, produkční verze bude nejspíše o dost usedlejší. Také nejde o pátou generaci Octavie ale o vizi elektrického kombi, které by mělo být alternativou právě k octáviím se spalovacím motorem. Proti klasické Octavii je patrná vyšší výška a to kvůli baterii uložené v platformě.
Šéf Škody Klaus Zellmer při premiéře uvedl, že základem konceptu byli zákaznici a kolem jejich požadavků se vůz stavěl. Jejich přání jsou znát hlavně v interiéru. Zapomeňte na přístrojový štít za volantem. Vše důležité je v dlouhém displeji přímo pod čelním sklem. Uprostřed je pak obří vertikální displej. Až na pár tlačítek se vše řeší právě přes něj.
V Mnichově Škoda o víkendu představila i koncept malého elektromobilu Epiq. Tento vůz zhruba velikosti zvýšené Škody Fabia už by měl z velké části odpovídat sériové verzi. Výroba má začít příští rok.
🔎 Kontext: Koncept odkazuje spíše na vrcholovou a tedy i nejdražší verzi, která bude mít ty nejlepší a nejdražší matrixové světlomety i řadu designových prvků, které budou za příplatek. Základní verze produkčního vozu budou s jistotou obyčejnější.
Za pozornost stojí i černá barva lakování střechy a předních sloupků, což je prvek, který je výrobně nákladný. Nedá se proto očekávat, že by byl standardem.
Zajímavým prvkem exteriéru, který má nejspíše jen sbírat reakce veřejnosti, je silný B sloupek v zadním dveřích v barvě karosérie. Zadní pasažéři, z principu hlavně děti, by neměly mít pocit, že jsou v kobce.
Drobnou zajímavostí je, že vůz má deštníky ve všech čtyřech dveřích a vnitřní osvětlení se mění podle denní doby.
Ze zveřejněných fotografií je také patrné jen to, jak vypadá denní svícení. Vůz může mít v noci s plným osvětlením výrazně odlišnější vzhled.