Škoda Auto
Dříve nemyslitelné. Škoda a Toyota se přetahují o druhou pozici v Evropě
Škoda byla v říjnu v Evropě druhou nejprodávanější značkou a dostala se před Toyotu. Ta si za celý rok prvenství zatím těsně drží. Má to ale nahnuté.
🚩 Proč je to důležité: Evropský automobilový trh se po pandemii covidu zásadně proměnil. V pořadí značek zůstala při starém jen první pozice Volkswagenu. Česká automobilka stále sílí.
Jít do hloubky (3 min čtení)Konec levných českých aut. I v akci stojí nejmenší vozy minimálně 400 tisíc
V Kolíně začala výroba modernizovaného Ayga X. Nová Toyota je ale výrazně dražší než dosavadní verze. České auto za málo peněz se stává minulostí.
🚩 Proč je to důležité: Malá auta dál zdražují, vzhledem ke mzdám jsou ale stále dostupná. Navíc nabízejí úspornější motory i lepší výbavu.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda slaví nový triumf. Elroq vede prodeje na třech evropských trzích
Nový elektromobil Elroq se zařadil mezi nejúspěšnější modely značky Škoda. Prodeje táhne hlavně v západní Evropě.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je pilířem české ekonomiky, přechod na elektromobilitu je pro něj novou výzvou. Česku se i v této oblasti daří.
Jít do hloubky (3 min čtení)Nejlevnější škodovka rekordně boduje v Indii. V Česku Kylaq není k dostání
Škoda se stala nejprodávanější evropskou značkou v Indii. Letos poskočila před Volkswagen i Renault. Pomohl tomu jediný model – pro Čechy s humorným názvem – Škoda Kylaq.
🚩 Proč je to důležité: Indie má být pro Škodu vedle Evropy druhý pilíř prodejů. Po letech zkoušení se jí to konečně začalo dařit.
Jít do hloubky (4 min čtení)Škoda dál táhne Volkswagen. Vydělává víc než Porsche a Audi dohromady
Audi, Porsche ani Volkswagen nevydělávají tolik jako Škoda. Ta letos svými zisky všechny vozy německého koncernu překonává.
🚩 Proč je to důležité: Škoda Auto je největší český exportér. Kondice této firmy je pro českou ekonomiku velmi důležitá. Firma zaměstnává desítky tisíc lidí, na ni navázaní dodavatelé pak další desítky.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda v Evropě táhne celý koncern Volkswagen, boduje hlavně na západě
Prodej škodovek meziročně vzrostl o 14 procent. Hlavní podíl na tom má západní Evropa, kde se české značce daří. Pomáhá nejen elektrická novinka Elroq, zvedl se i dlouhodobý bestseller Octavia.
🚩 Proč je to důležité: Největší český exportér zažívá dobré časy. Rostoucí odbyt v Evropě zvedá výrobu v českých závodech.
Jít do hloubky (3 min čtení)Češi dál ztrácí zájem o naftová auta. I tak zůstává nejvyšší v Evropě
Podíl naftových osobních vozů na prodejích v Česku klesl na pětinu. Může za to menší zájem zákazníků i stále omezenější nabídka.
🚩 Proč je to důležité: Dieselová auta pomalu mizí z evropských silnic. Česko je v tomto směru trochu výjimkou, i stávající pětinový podíl je v EU úplně nejvyšší.
Jít do hloubky (3 min čtení)Konzervativní škodovky? Podívejte, jak radikální design automobilka chystá
Škoda Auto představila designový koncept Vision O, ten má ukazovat, jak by měla vypadat novodobá Octavia. Směr nové vize elektromobilu je poněkud šokující.
🚩 Proč je to důležité: Kombík Octavia je základem současného úspěchu Škody Auto, je to dlouhodobě nejprodávanější vůz značky a v podstatě i synonymum pro rodinný vůz ve velké části Evropy.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda představila koncept Epiq. Elektrické miniauto má stát 600 tisíc
Automobilka Škoda Auto představila nový koncept připravovaného plně elektrického modelu Epiq. Vyrábět se má od příštího roku ve Španělsku.
🚩 Proč je to důležité: Škodě se s elektromobily daří, meziročně roste prodej modelů Elroq i Enyaq a rekordní je i provozní zisk. Úspěch nového Epiqu by firmě pomohl upevnit pozici na trhu.
Jít do hloubky (2 min čtení)České domácnosti kupují více nových aut. Nejoblíbenější je Škoda, Hyundai ztrácí
Za prvních sedm měsíců letošního roku si domácnosti koupily 38 300 nových aut. Firmy a živnostníci si pořídili 105 tisíc vozů. U soukromých vozů je výrazně jiné složení značek a stále silnější roli hrají ty čínské.
🚩 Proč je to důležité: Většina českého trhu s auty se soustředí hlavně na firemní zákazníky. Statistiky o prodejích vozů domácnostem ukazují, které značky dokážou oslovit i „normální“ zákazníky.
Jít do hloubky (3 min čtení)