Škoda Auto
Nejlevnější škodovka rekordně boduje v Indii. V Česku Kylaq není k dostání
Škoda se stala nejprodávanější evropskou značkou v Indii. Letos poskočila před Volkswagen i Renault. Pomohl tomu jediný model – pro Čechy s humorným názvem – Škoda Kylaq.
🚩 Proč je to důležité: Indie má být pro Škodu vedle Evropy druhý pilíř prodejů. Po letech zkoušení se jí to konečně začalo dařit.
Jít do hloubky (4 min čtení)Škoda dál táhne Volkswagen. Vydělává víc než Porsche a Audi dohromady
Audi, Porsche ani Volkswagen nevydělávají tolik jako Škoda. Ta letos svými zisky všechny vozy německého koncernu překonává.
🚩 Proč je to důležité: Škoda Auto je největší český exportér. Kondice této firmy je pro českou ekonomiku velmi důležitá. Firma zaměstnává desítky tisíc lidí, na ni navázaní dodavatelé pak další desítky.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda v Evropě táhne celý koncern Volkswagen, boduje hlavně na západě
Prodej škodovek meziročně vzrostl o 14 procent. Hlavní podíl na tom má západní Evropa, kde se české značce daří. Pomáhá nejen elektrická novinka Elroq, zvedl se i dlouhodobý bestseller Octavia.
🚩 Proč je to důležité: Největší český exportér zažívá dobré časy. Rostoucí odbyt v Evropě zvedá výrobu v českých závodech.
Jít do hloubky (3 min čtení)Češi dál ztrácí zájem o naftová auta. I tak zůstává nejvyšší v Evropě
Podíl naftových osobních vozů na prodejích v Česku klesl na pětinu. Může za to menší zájem zákazníků i stále omezenější nabídka.
🚩 Proč je to důležité: Dieselová auta pomalu mizí z evropských silnic. Česko je v tomto směru trochu výjimkou, i stávající pětinový podíl je v EU úplně nejvyšší.
Jít do hloubky (3 min čtení)Konzervativní škodovky? Podívejte, jak radikální design automobilka chystá
Škoda Auto představila designový koncept Vision O, ten má ukazovat, jak by měla vypadat novodobá Octavia. Směr nové vize elektromobilu je poněkud šokující.
🚩 Proč je to důležité: Kombík Octavia je základem současného úspěchu Škody Auto, je to dlouhodobě nejprodávanější vůz značky a v podstatě i synonymum pro rodinný vůz ve velké části Evropy.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda představila koncept Epiq. Elektrické miniauto má stát 600 tisíc
Automobilka Škoda Auto představila nový koncept připravovaného plně elektrického modelu Epiq. Vyrábět se má od příštího roku ve Španělsku.
🚩 Proč je to důležité: Škodě se s elektromobily daří, meziročně roste prodej modelů Elroq i Enyaq a rekordní je i provozní zisk. Úspěch nového Epiqu by firmě pomohl upevnit pozici na trhu.
Jít do hloubky (2 min čtení)České domácnosti kupují více nových aut. Nejoblíbenější je Škoda, Hyundai ztrácí
Za prvních sedm měsíců letošního roku si domácnosti koupily 38 300 nových aut. Firmy a živnostníci si pořídili 105 tisíc vozů. U soukromých vozů je výrazně jiné složení značek a stále silnější roli hrají ty čínské.
🚩 Proč je to důležité: Většina českého trhu s auty se soustředí hlavně na firemní zákazníky. Statistiky o prodejích vozů domácnostem ukazují, které značky dokážou oslovit i „normální“ zákazníky.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda vydělává víc než Audi a Porsche. Rekordním ziskem pomáhá koncernu
Česká automobilka je nejziskovější částí koncernu Volkswagen. Letos je překvapivě větším strojem na peníze než Porsche, Audi i Volkswagen. Podle aktuálně zveřejněných údajů koncernu má Škoda nejlepší čtvrtletní výsledek v historii.
🚩 Proč je to důležité: Největší český podnik prochází současností úspěšně. Prodeje i ziskovost rostou a zvládá také přechod na elektromobilitu.
Jít do hloubky (4 min čtení)Vozy SUV jsou v Česku stále populárnější. Obsadily už přes polovinu trhu s auty
Postupný růst podílu vozů SUV na českém trhu s novými auty pokračuje. V první polovině roku už získaly těsně přes polovinu trhu.
🚩 Proč je to důležité: Trend ovlivňuje výrobní strategie automobilek, nabídku modelů a investice do vývoje. Auta v ulicích jsou stále vyšší a do vozů SUV přesedají i ti, kteří se jim vyhýbali, což například mění prostorové nároky ve městech.
Jít do hloubky (3 min čtení)Nejprodávanější elektromobil je z Česka. Naftová auta i Tesla dál padají
Dubnová čísla potvrzují hlavní trendy na evropském trhu s auty. Tesla ztratila polovinu zákazníků, zájemci o elektromobily míří k ostatním značkám. Obzvláště úspěšná je Škoda.
🚩 Proč je to důležité: Celoevropský trh s auty je trochu jiný, než se jeví z české perspektivy. Prodeje elektromobilů už jsou skoro dvojnásobné oproti vozům s naftovými motory.
Jít do hloubky (3 min čtení)