Nejlevnější škodovka rekordně boduje v Indii. V Česku Kylaq není k dostání
Škoda se stala nejprodávanější evropskou značkou v Indii. Letos poskočila před Volkswagen i Renault. Pomohl tomu jediný model – pro Čechy s humorným názvem – Škoda Kylaq.
🚩 Proč je to důležité: Indie má být pro Škodu vedle Evropy druhý pilíř prodejů. Po letech zkoušení se jí to konečně začalo dařit.
➡️ Co se stalo: Nejlevnější škodovka Kylaq v Česku k mání není. V Indii je ale mimořádně úspěšná. Čtyřmetrové auto za 180 tisíc korun se stalo nejprodávanějším vozem evropské značky na indickém trhu.
Ukázalo se, že tento nový model Škodě k indickému úspěchu chyběl. Patří do stěžejní kategorie na tamním trhu. Prodává se mnohem lépe než další modely škodovky.
Za prvních devět měsíců prodala Škoda v Indii podle tiskové zprávy automobilky 49 tisíc vozů, více než dvojnásobek toho, co o rok dříve. Třicet tisíc vozů připadá právě na Kylaq. Ten v prodejích podle webu Bestsellingcarsblog překonal i Renault Triber, což je čtyřmetrový vůz, do kterého francouzský výrobce dokázal vměstnat hned sedm míst.
Kylaq sice v přepočtu stojí zmíněných 180 tisíc korun, ale jde o základní model s minimální výbavou, a navíc bez dalších poplatků. Aby s ním vůbec bylo možné vyjet na silnici, je třeba zaplatit například v Dillí alespoň dalších dvacet tisíc korun na licencích a pojištění. Poplatky se mezi městy a státy federace liší. Plně vybavený vůz s automatickou převodovkou a lepším motorem se cenově blíží 400 tisícům korun.
Automobilka Škoda má v Indii na starosti také výrobu i prodej dalších značek koncernu. V Indii si dlouhodobě držela image prémiové značky, přesněji prémiové značky za dobrou cenu. Například Škoda Superb byla roky nejprodávanější limuzínou v zemi.
V posledních letech začala prodávat i modely přímo vyvinuté pro indický trh, tedy vedle Kylaqu jde i o sedan Slavia a SUV velikosti evropského Kamiqu zvané Kushaq.
Současná nabídka cílí jak na zámožnější, tak na širší vrstvy indické populace. Na jedné straně jsou Kodiaq a sportovní verze Octavie RS s poměrně vysokými cenami, na druhé pak právě indické modely.
V případě Volkswagenu je to podobné – indické modely doplňuje jen ostrá verze Golfu GTI, velké SUV Tiguan a elektromobil ID.4.
Indické modely Škody mají být základem i pro expanzi na vietnamském trhu. Slavia tam letos získala titul „rodinný vůz roku“, což by mohlo v prodejích pomoci.
📢 Co kdo říká:
Klaus Zellmer, šéf Škody Auto: „Výborné výsledky značky Škoda dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků.“
🔎 Kontext: Škoda za první tři kvartály letošního roku prodala 766 tisíc vozů, o 14 procent více než za stejné období loňského roku. Daří se jí ve všech regionech s výjimkou čínského trhu (tam klesla o dalších devět procent).
Tržby vzrostly o téměř deset procent na 22,3 miliardy eur a provozní zisk dosáhl 1,8 miliardy eur. Je tak nejvyšší mezi značkami koncernu. Škoda vydělává víc než Audi, Volkswagen i Porsche.
Celosvětově nejprodávanější škodovkou je dál Octavia, meziročně se těchto vozů prodalo o 14 procent méně. Dvojkou se letos stal Kodiaq, největší model značky, kterých se prodalo 96 tisíc, což znamená růst o dvacet procent. Třetí je Kamiq, který byl ještě loni na třetí příčce.
Tři indické modely jsou zároveň v rámci celého světa třemi nejhůře prodávanými vozy značky, důvodem je ale skutečnost, že jsou určeny výhradně pro indický trh. Prodeje ve Vietnamu se teprve rozbíhají.