Nejlevnější škodovka rekordně boduje v Indii. V Česku Kylaq není k dostání

Obrázek
Škoda Kylaq
Škoda Kylaq
Business

Škoda se stala nejprodávanější evropskou značkou v Indii. Letos poskočila před Volkswagen i Renault. Pomohl tomu jediný model – pro Čechy s humorným názvem – Škoda Kylaq.

🚩 Proč je to důležité: Indie má být pro Škodu vedle Evropy druhý pilíř prodejů. Po letech zkoušení se jí to konečně začalo dařit.

➡️ Co se stalo: Nejlevnější škodovka Kylaq v Česku k mání není. V Indii je ale mimořádně úspěšná. Čtyřmetrové auto za 180 tisíc korun se stalo nejprodávanějším vozem evropské značky na indickém trhu.

Ukázalo se, že tento nový model Škodě k indickému úspěchu chyběl. Patří do stěžejní kategorie na tamním trhu. Prodává se mnohem lépe než další modely škodovky.

Za prvních devět měsíců prodala Škoda v Indii podle tiskové zprávy automobilky 49 tisíc vozů, více než dvojnásobek toho, co o rok dříve. Třicet tisíc vozů připadá právě na Kylaq. Ten v prodejích podle webu Bestsellingcarsblog překonal i Renault Triber, což je čtyřmetrový vůz, do kterého francouzský výrobce dokázal vměstnat hned sedm míst.

Kylaq sice v přepočtu stojí zmíněných 180 tisíc korun, ale jde o základní model s minimální výbavou, a navíc bez dalších poplatků. Aby s ním vůbec bylo možné vyjet na silnici, je třeba zaplatit například v Dillí alespoň dalších dvacet tisíc korun na licencích a pojištění. Poplatky se mezi městy a státy federace liší. Plně vybavený vůz s automatickou převodovkou a lepším motorem se cenově blíží 400 tisícům korun.

Automobilka Škoda má v Indii na starosti také výrobu i prodej dalších značek koncernu. V Indii si dlouhodobě držela image prémiové značky, přesněji prémiové značky za dobrou cenu. Například Škoda Superb byla roky nejprodávanější limuzínou v zemi.

V posledních letech začala prodávat i modely přímo vyvinuté pro indický trh, tedy vedle Kylaqu jde i o sedan Slavia a SUV velikosti evropského Kamiqu zvané Kushaq.

Současná nabídka cílí jak na zámožnější, tak na širší vrstvy indické populace. Na jedné straně jsou Kodiaq a sportovní verze Octavie RS s poměrně vysokými cenami, na druhé pak právě indické modely.

V případě Volkswagenu je to podobné – indické modely doplňuje jen ostrá verze Golfu GTI, velké SUV Tiguan a elektromobil ID.4.

Indické modely Škody mají být základem i pro expanzi na vietnamském trhu. Slavia tam letos získala titul „rodinný vůz roku“, což by mohlo v prodejích pomoci.

📢 Co kdo říká:
Klaus Zellmer, šéf Škody Auto: „Výborné výsledky značky Škoda dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků.“

🔎 Kontext: Škoda za první tři kvartály letošního roku prodala 766 tisíc vozů, o 14 procent více než za stejné období loňského roku. Daří se jí ve všech regionech s výjimkou čínského trhu (tam klesla o dalších devět procent).

Tržby vzrostly o téměř deset procent na 22,3 miliardy eur a provozní zisk dosáhl 1,8 miliardy eur. Je tak nejvyšší mezi značkami koncernu. Škoda vydělává víc než Audi, Volkswagen i Porsche.

Celosvětově nejprodávanější škodovkou je dál Octavia, meziročně se těchto vozů prodalo o 14 procent méně. Dvojkou se letos stal Kodiaq, největší model značky, kterých se prodalo 96 tisíc, což znamená růst o dvacet procent. Třetí je Kamiq, který byl ještě loni na třetí příčce.

Tři indické modely jsou zároveň v rámci celého světa třemi nejhůře prodávanými vozy značky, důvodem je ale skutečnost, že jsou určeny výhradně pro indický trh. Prodeje ve Vietnamu se teprve rozbíhají.

Šetřete svůj čas. Odebírejte naše ranní a večerní newslettery. Zdarma.

Více z Publica

Šetřete svůj čas.
Odebírejte náš newsletter.
© Publico 2025

Vyhledávejte na Publiku