Škoda dál táhne Volkswagen. Vydělává víc než Porsche a Audi dohromady
 
Audi, Porsche ani Volkswagen nevydělávají tolik jako Škoda. Ta letos svými zisky všechny vozy německého koncernu překonává.
🚩 Proč je to důležité: Škoda Auto je největší český exportér. Kondice této firmy je pro českou ekonomiku velmi důležitá. Firma zaměstnává desítky tisíc lidí, na ni navázaní dodavatelé pak další desítky.
➡️ Co se stalo: Za prvních devět měsíců roku vykázala Škoda Auto provozní zisk 1,8 miliardy eur. Je to o pět procent lepší výsledek než před rokem. Letos je to v rámci koncernu Volkswagen nejvyšší zisk.
Oproti loňsku se Škoda posunula před Audi i Porsche. Stále také vydělává více než značka Volkswagen, která prodává násobně více aut.
Za samotné třetí čtvrtletí zisky Škodě mírně klesly, i v tomto období ale byla koncernovou jedničkou nejen v celkovém provozním zisku, ale také ve ziskovosti na jedno vyrobené auto i v poměru k tržbám.
Prodeje Škody dál stojí na ověřených modelech v čele s Octavií, které už – na rozdíl od začátku prodejů stávající generace – netrápí potíže se softwarem. Spalovací motory pak doplňuje elektromobilita. Škoda prodala 60 tisíc vozů Elroq a 59 tisíc automobilů Enyaq, díky čemuž výrazně posílila své pozice v západní Evropě.
🚗 Proč se Škodě daří: Škoda má proti sesterským značkám řadu výhod. Tou první je, že neprodává v USA, kde na další značky koncernu dopadají nová cla. Druhou výhradou je už poměrně malý prodej v Číně, proto tamní cenové války celkovou ziskovost ovlivňují jen málo.
Firma také nezkoušela žádné revoluce, například Porsche hodně sázelo na elektromobilitu a nyní se s velkými náklady snaží narychlo rozšířit i nabídku aut se spalovacími motory.
 
📢 Co kdo říká:
Arno Antlitz, finanční a provozní šéf Volkswagen Group: „Pokles zisku je částečně způsoben nárůstem prodeje elektromobilů s nižší marží. Navíc jsme zaznamenali náklady, především v důsledku zvýšení cel a úpravy produktové strategie u vozů Porsche. Zvýšení obchodních cel nás však za celý rok zatíží až pěti miliardami eur.“
🔎 Kontext: Koncern Volkswagen za prvních devět měsíců roku vykázal provozní zisk 5,4 miliardy eur, meziročně o 58 procent méně. Čistý zisk pak klesl dokonce o 62 procent na 3,4 miliardy eur. V samotném třetím čtvrtletí skupina skončila ve ztrátě jedné miliardy eur. Vysvětluje ji americkými cly a zmíněnou změnou strategie u Porsche.
Skupina zákazníkům dodala 6,6 milionu vozidel, o procento více než před rokem. Miliardy firma dál ztrácí na softwarové divizi Cariad i na bateriovém segmentu.
Samotná Škoda za první tři kvartály navýšila tržby o 10 procent na 22,3 miliardy eur.
👀 Co dál sledovat: Škoda Auto detaily o svém hospodaření zveřejní v pátek 31. října.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 