Volkswagen
Škoda dál táhne Volkswagen. Vydělává víc než Porsche a Audi dohromady
Audi, Porsche ani Volkswagen nevydělávají tolik jako Škoda. Ta letos svými zisky všechny vozy německého koncernu překonává.
🚩 Proč je to důležité: Škoda Auto je největší český exportér. Kondice této firmy je pro českou ekonomiku velmi důležitá. Firma zaměstnává desítky tisíc lidí, na ni navázaní dodavatelé pak další desítky.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda vydělává víc než Audi a Porsche. Rekordním ziskem pomáhá koncernu
Česká automobilka je nejziskovější částí koncernu Volkswagen. Letos je překvapivě větším strojem na peníze než Porsche, Audi i Volkswagen. Podle aktuálně zveřejněných údajů koncernu má Škoda nejlepší čtvrtletní výsledek v historii.
🚩 Proč je to důležité: Největší český podnik prochází současností úspěšně. Prodeje i ziskovost rostou a zvládá také přechod na elektromobilitu.
Jít do hloubky (4 min čtení)Západní automobilky přicházejí o čínský trh. Úspěšně je nahrazují místní výrobci
Čínský trh s auty je s náskokem největší na světě. Dříve mu jasně dominovaly západní značky, jejich pozice je ale pryč. Nyní mají jen třetinový podíl a do konce dekády půjde o méně než čtvrtinu.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je páteří české ekonomiky, pád evropských značek na čínském trhu nevěstí nic dobrého.
Jít do hloubky (4 min čtení)Volkswagenu se propadl zisk. Řešení vidí v propouštění zaměstnanců
Koncern Volkswagen je v podstatě symbolem současných potíží evropského automobilového průmyslu. Tvrdě naráží v Číně, trápí jej velké výrobní náklady v Evropě i potíže se softwarem, ve kterém dál ztrácí miliardy eur. Firma čeká, že to v Číně bude letos ještě horší, a s americkými cly v prognóze raději vůbec nepočítá.
❗Proč je to důležité: Jde o největší evropskou automobilku, její dceřiná společnost Škoda je největší průmyslovou firmou v Česku. Kondice této firmy má výrazný dopad na evropskou či tuzemskou ekonomiku.
Jít do hloubky (4 min čtení)