prodeje aut
Čína zahlcuje svět auty na benzin, doma je nechtějí. Prodej sílí i v Česku
Dvě třetiny čínského exportu aut jsou auta na benzin. Nástup čínských automobilek se děje hlavně mimo hlavní trhy a týká se to i Česka. V Polsku již prodává 33 čínských značek.
🚩 Proč je to důležité: Podle prognózy AlixPartners budou čínské automobilky do konce dekády ovládat 30 procent světového trhu a bude to na úkor všech ostatních.
Jít do hloubky (3 min čtení)Dříve nemyslitelné. Škoda a Toyota se přetahují o druhou pozici v Evropě
Škoda byla v říjnu v Evropě druhou nejprodávanější značkou a dostala se před Toyotu. Ta si za celý rok prvenství zatím těsně drží. Má to ale nahnuté.
🚩 Proč je to důležité: Evropský automobilový trh se po pandemii covidu zásadně proměnil. V pořadí značek zůstala při starém jen první pozice Volkswagenu. Česká automobilka stále sílí.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda slaví nový triumf. Elroq vede prodeje na třech evropských trzích
Nový elektromobil Elroq se zařadil mezi nejúspěšnější modely značky Škoda. Prodeje táhne hlavně v západní Evropě.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je pilířem české ekonomiky, přechod na elektromobilitu je pro něj novou výzvou. Česku se i v této oblasti daří.
Jít do hloubky (3 min čtení)Škoda v Evropě táhne celý koncern Volkswagen, boduje hlavně na západě
Prodej škodovek meziročně vzrostl o 14 procent. Hlavní podíl na tom má západní Evropa, kde se české značce daří. Pomáhá nejen elektrická novinka Elroq, zvedl se i dlouhodobý bestseller Octavia.
🚩 Proč je to důležité: Největší český exportér zažívá dobré časy. Rostoucí odbyt v Evropě zvedá výrobu v českých závodech.
Jít do hloubky (3 min čtení)Evropa hledá cestu k levným elektrickým minivozům. Inspirací pro výrobu je Japonsko
Auta do zásuvky se neprodávají tak dobře, jak se čekalo. Lidé si navíc nejvíce pořizují vozy, které jsou velké a těžké, a potřebují velké baterie. Evropská unie proto hledá cestu, jak pomoci malým elektrickým autům.
🚩 Proč je to důležité: Doprava v Evropě se má zásadně proměnit. Už za pár desetiletí by měla být zcela bezemisní. Teď se pracuje na tom, aby tento plán byl o něco realističtější.
Jít do hloubky (4 min čtení)Češi dál ztrácí zájem o naftová auta. I tak zůstává nejvyšší v Evropě
Podíl naftových osobních vozů na prodejích v Česku klesl na pětinu. Může za to menší zájem zákazníků i stále omezenější nabídka.
🚩 Proč je to důležité: Dieselová auta pomalu mizí z evropských silnic. Česko je v tomto směru trochu výjimkou, i stávající pětinový podíl je v EU úplně nejvyšší.
Jít do hloubky (3 min čtení)Čínské automobilky v Evropě enormně rostou. V Česku už je 19 čínských značek
Evropský trh s auty se postupně proměňuje. Výrobci z Číny si ukrajují stále větší díl a řada zavedených značek má co dělat, aby jim dokázala čelit. Invaze je znát i v Česku, kde už lze koupit čínská auta pod devatenácti různými značkami. Čínský původ mají ale i vozy západních značek.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je klíčový pro evropskou a obzvláště českou ekonomiku. Jedním z největších rizik pro jeho budoucnost je právě nástup čínských výrobců.
Jít do hloubky (4 min čtení)O šest aut za hodinu méně. Zájem o vozy z Nošovic klesá, firma omezuje výrobu
Korejské automobilce Hyundai se letos v Evropě příliš nedaří. Největší pokles vykazují modely z českého závodu v Nošovicích. Firma proto zpomaluje výrobu a na dva dny ji zcela zastaví.
🚩 Proč je to důležité: Český závod Hyundai loni utržil 190 miliard korun a patří k největším exportérům a významným zaměstnavatelům v Moravskoslezském kraji. Vyrábí i hybridní a čistě elektrické vozy.
Jít do hloubky (4 min čtení)České domácnosti kupují více nových aut. Nejoblíbenější je Škoda, Hyundai ztrácí
Za prvních sedm měsíců letošního roku si domácnosti koupily 38 300 nových aut. Firmy a živnostníci si pořídili 105 tisíc vozů. U soukromých vozů je výrazně jiné složení značek a stále silnější roli hrají ty čínské.
🚩 Proč je to důležité: Většina českého trhu s auty se soustředí hlavně na firemní zákazníky. Statistiky o prodejích vozů domácnostem ukazují, které značky dokážou oslovit i „normální“ zákazníky.
Jít do hloubky (3 min čtení)Vozy SUV jsou v Česku stále populárnější. Obsadily už přes polovinu trhu s auty
Postupný růst podílu vozů SUV na českém trhu s novými auty pokračuje. V první polovině roku už získaly těsně přes polovinu trhu.
🚩 Proč je to důležité: Trend ovlivňuje výrobní strategie automobilek, nabídku modelů a investice do vývoje. Auta v ulicích jsou stále vyšší a do vozů SUV přesedají i ti, kteří se jim vyhýbali, což například mění prostorové nároky ve městech.
Jít do hloubky (3 min čtení)