prodeje aut
Čínské automobilky v Evropě enormně rostou. V Česku už je 19 čínských značek

Evropský trh s auty se postupně proměňuje. Výrobci z Číny si ukrajují stále větší díl a řada zavedených značek má co dělat, aby jim dokázala čelit. Invaze je znát i v Česku, kde už lze koupit čínská auta pod devatenácti různými značkami. Čínský původ mají ale i vozy západních značek.
🚩 Proč je to důležité: Automobilový průmysl je klíčový pro evropskou a obzvláště českou ekonomiku. Jedním z největších rizik pro jeho budoucnost je právě nástup čínských výrobců.
Jít do hloubky (4 min čtení)O šest aut za hodinu méně. Zájem o vozy z Nošovic klesá, firma omezuje výrobu

Korejské automobilce Hyundai se letos v Evropě příliš nedaří. Největší pokles vykazují modely z českého závodu v Nošovicích. Firma proto zpomaluje výrobu a na dva dny ji zcela zastaví.
🚩 Proč je to důležité: Český závod Hyundai loni utržil 190 miliard korun a patří k největším exportérům a významným zaměstnavatelům v Moravskoslezském kraji. Vyrábí i hybridní a čistě elektrické vozy.
Jít do hloubky (4 min čtení)České domácnosti kupují více nových aut. Nejoblíbenější je Škoda, Hyundai ztrácí

Za prvních sedm měsíců letošního roku si domácnosti koupily 38 300 nových aut. Firmy a živnostníci si pořídili 105 tisíc vozů. U soukromých vozů je výrazně jiné složení značek a stále silnější roli hrají ty čínské.
🚩 Proč je to důležité: Většina českého trhu s auty se soustředí hlavně na firemní zákazníky. Statistiky o prodejích vozů domácnostem ukazují, které značky dokážou oslovit i „normální“ zákazníky.
Jít do hloubky (3 min čtení)Vozy SUV jsou v Česku stále populárnější. Obsadily už přes polovinu trhu s auty

Postupný růst podílu vozů SUV na českém trhu s novými auty pokračuje. V první polovině roku už získaly těsně přes polovinu trhu.
🚩 Proč je to důležité: Trend ovlivňuje výrobní strategie automobilek, nabídku modelů a investice do vývoje. Auta v ulicích jsou stále vyšší a do vozů SUV přesedají i ti, kteří se jim vyhýbali, což například mění prostorové nároky ve městech.
Jít do hloubky (3 min čtení)Nejprodávanější elektromobil je z Česka. Naftová auta i Tesla dál padají

Dubnová čísla potvrzují hlavní trendy na evropském trhu s auty. Tesla ztratila polovinu zákazníků, zájemci o elektromobily míří k ostatním značkám. Obzvláště úspěšná je Škoda.
🚩 Proč je to důležité: Celoevropský trh s auty je trochu jiný, než se jeví z české perspektivy. Prodeje elektromobilů už jsou skoro dvojnásobné oproti vozům s naftovými motory.
Jít do hloubky (3 min čtení)Prodej Tesly ve světě klesá, v Česku roste trojnásobně. Překvapením je Škoda

Prodeje aut v Česku v březnu poskočily o 19 procent. Jasným tahounem je domácí Škoda, která meziročně přidala 39 procent. Češi se také vrhli na novou Teslu Y.
🚩 Proč je to důležité: Prodeje nových aut mohou vypovídat o optimismu Čechů a stavu ekonomiky.
Jít do hloubky (3 min čtení)